LOIMI-HÄMEEN JÄTEHUOLTO OY:N ASIAKASTYYTYVÄISYYSKYSELYSSÄ KOROSTUIVAT HYVIN HOIDETUT JÄTEASEMAT JA PALVELUALTTIUS

Loimi-Hämeen Jätehuolto Oy:n vuosittainen asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin helmi-toukokuun aikana. Kyselyn perusteella LHJ:n asiakkaista lähes 70 prosenttia on valmis suosittelemaan yhtiön palveluja ystävilleen. Vuonna 2022 vastaava luku oli 90 prosenttia.

– Pudotusta selittää pitkälti se, että saimme tänä vuonna reilusti enemmän vastauksia, minkä lisäksi muutimme kyselyn rakennetta hieman. Lukema on silti erittäin hyvä ja olemme iloisia saamastamme palautteesta sekä ennen kaikkea kasvaneesta vastaajamäärästä, Loimi-Hämeen Jätehuollon palvelupäällikkö Anne Sjöberg kertoo.

LHJ:n asiakaspalvelu sai kyselyn perusteella kokonaiskeskiarvoksi 5,5 asteikolla yhdestä kuuteen. Kyselyssä mitattiin palvelun ystävällisyyttä, ammattitaitoisuutta ja nopeutta.

– Vastauksissa korostui myös palvelun hyvä hinta-laatusuhde. Onkin hyvä huomioida, että emme ole nostaneet LHJ:n osalta kuntalaisten palvelu-, käsittely tai perusmaksuja viiteen vuoteen.

Kohti kattavampia kierrätysmahdollisuuksia

Saatujen tulosten perusteella vastaajat olivat erityisen tyytyväisiä LHJ:n jäteasemien siisteyteen ja asemanhoitajien palvelualttiuteen. Jäteasemien lisäksi kiitosta saivat myös LHJ:n ylläpitämät kierrätyspisteet.

– Jäteasemien lajitteluvalikoima koettiin myös aiempaa kattavammaksi, mitä selitti varmasti osaltaan kesällä 2022 toteutettu Huittisten jäteaseman laajennus. Olemme viime vuosina panostaneet entisestään myös jäteasemien siisteyteen ja on ilo kuulla, että asiakkaatkin ovat huomanneet tämän, Sjöberg kertoo.   

Sjöbergin mukaan LHJ:n kierrätyspisteiden lajittelumahdollisuudet tulevat ensi vuonna todennäköisesti paranemaan entisestään, sillä yhtiön suunnitelmissa on lisätä niille myös muovi- ja kartonkipakkausten keräysastiat.

Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin LHJ:n nettisivuilla ja kyselyyn saatiin yhteensä 360 vastausta. Oripäätä lukuun ottamatta kyselyyn vastattiin kaikista LHJ:n omistajakunnista. 

– Olemme käyneet tulokset läpi henkilökuntamme kanssa ja jakaneet heille kiitosta onnistuneesta vuodesta. Tästä on hyvä jatkaa kohti heinäkuuta, jolloin palvelutarjontamme laajenee entisestään pakkausjätteiden erilliskeräyksen alkaessa, Sjöberg sanoo. 

Lisätietoa:
Palvelupäällikkö Anne Sjöberg
p. 050 567 5815, anne.sjoberg@lhj.fi

Takaisin ylös